سرگرمی

فقـــــــــــــــط ســـرگـــــــــــرمــــی و تفـــــــــــــریـــــح

سرگرمی

فقـــــــــــــــط ســـرگـــــــــــرمــــی و تفـــــــــــــریـــــح

لیدیس

<!-- Rating by www.1abzar.com --->
<script type="text/javascript" src="http://1abzar.ir/abzar/tools/rating/rating.php?color=444444&bg=FFFFFF&kc=3D3D3D&h=1&kadr=0&n=5&mod=1&abzar=<BlogSky:Weblog URL /><BlogSky:Post HRef />"></script><div style="display:none"><h1><a href="http://www.1abzar.com">&#1575;&#1576;&#1586;&#1575;&#1585; &#1575;&#1605;&#1578;&#1740;&#1575;&#1586; &#1583;&#1607;&#1740;</a></h1></div>
<!-- Rating by www.1abzar.com --->


راه اندازی آزمایشی جامعه مجازی آموزشی «لیدیس» توسط یکی از واحدهای فناور

  








www.lithis.com

جامعه مجازی مبتنی بر یادگیری و انتقال دانش در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد.
محمود کاظمی- مدیر پروژه لیدیس در شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین- در این باره گفت: فراهم سازی فضایی برای درس خواندن به‌ صورت جمعی و جذاب نمودن لحظات درس خواندن برای دانش آموزان از اهداف اصلی طراحی لیدیس بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، کاظمی گفت: لیدیس وب سایتی است که مشابهی برای آن نه در داخل کشور و نه در خارج از کشور وجود ندارد و هم از دیدگاه آموزش در کشور و هم از دیدگاه تجارت الکترونیکی پدیده‌ای نو و بی مانند است. این وب سایت برای آموزش دانش‌آموزان مقاطع مختلف طراحی شده است. البته در فاز اول این سایت فقط به دانش آموزان اول راهنمایی تا سوم دبیرستان (ریاضی و تجربی) خدمت‌رسانی خواهد کرد.
وی افزود: در طراحی مفهومی این محصول تعداد زیادی از کارشناسان باسابقه در امر آموزش کشور نقش داشته‌اند و محتوای آموزشی این وب سایت توسط بسیاری از مدرسین برجسته‌ی آموزش کشور تدوین شده است. مطالب این وب‌سایت مطابق حیطه‌شناسی بلوم طراحی شده و زمان‌بندی‌های آموزشی در لیدیس بر اساس منحنی‌های فراموشی طراحی شده است. ظاهر این وب‌سایت در نگاه اول بسیار شبیه به سایت‌های شبکه‌های مجازی است. اما با مشاهده‌ی بخش‌هایی مانند مرور مطالب درسی، مرور فلش کارت‌ها، آزمون‌های ثانیه‌ای و هفتگی، کارنامه‌ها و گزارشات پیشرفت تحصیلی بیننده را به این سمت سوق می‌دهد که این سایت شبکه اجتماعی با هدفی خاص طراحی شده که آن هدف آموزش است.
مدیر پروژه لیدیس ادامه داد: استفاده از این وب سایت به این صورت است که دانش آموز پس از ثبت‌نام در لیدیس برنامه‌ی درسی کلاس‌های روزانه‌ی خود را به سیستم معرفی می‌کند و همچنین زمان‌ آزمون‌های هفتگی خود را تعیین می‌نماید. پس از آن بر اساس اینکه دانش آموز هر روز در مدرسه چه مطالبی را آموخته مطالبی را برای مرور در اختیارش قرار می‌دهد. مرور اصلی‌ترین بخش لیدیس است و اهداف آموزشی سایت نیز در این قسمت محقق می‌شود. متن‌های مرور که در سایت به عنوان «سلول» نامگذاری شده است توسط گروه محتوای لیدیس که متشکل از مؤلفین برجسته‌ی امر آموزش در کشور است، تدوین شده است. اما نکته‌ی جالب توجه در لیدیس این است که دانش آموز می‌تواند متن‌های معادل را نیز در سایت مطالعه کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد